Páginas vistas

domingo, 27 de septiembre de 2009

Una opinión sobre la gripe porcina; muy fuerte por cierto

Añadimos, "humildemente", un artículo publicado en este blog sobre la disminución de la población mundial, com amplia información facilitada por Time.

lunes, 14 de septiembre de 2009

“Blood money”



Hollywood produce por primera vez un filme que denuncia explícitamente el negocio del aborto. Dirigida por David K. Kyle, ‘Blood Money’ se ocupa de temas distintos relacionados con el aborto en los EEUU, desde el polémico caso de Roe contra Wade o de Planned Parenthood, donde una de sus miembros describe la avaricia y el ansia de dinero de los centros abortistas: “Teníamos un plan completo para promover el aborto y lo denominamos ‘educación sexual’. El plan consistía en romper con la inocencia natural de los jóvenes, separarlos de sus padres y sus valores y convertirlos en expertos en sexo en sus propias vidas para que vinieran a nosotros, donde les daríamos pastillas anticonceptivas de baja dosis para que las chicas quedasen embarazadas o condones defectuosos. La meta era de tres a cinco abortos por cada joven entre los 13 y 15 años”.

La película refleja el hecho científico que demuestra que la vida comienza en la concepción, y de cómo afecta el aborto a las mujeres que han hecho al menos uno. El objeto es comprender mejor esta cruda realidad que lleva cada año a más de 3.500 mujeres norteamericanas a abortar CADA DIA. El filme, que se halla en postproducción, incluye entrevistas con los líderes del movimiento provida y con mujeres que han abortado alguna vez en su vida.

Para Kyleel aborto es un negocio para las clínicas abortistas y tiene trágicas consecuencias para la mujer aunque se vende como una solución para que desaparezca el problema, el feto. El director añade que “hay que conseguir que aflore la verdad para salvar a los no nacidos”.

sábado, 12 de septiembre de 2009

Jóvenes sexualizadas




Xaro Sánchez, La Vanguardia, 28/08/2009 (Xaro es Doctora en psiquiatría, Hospital de Mataró, Barcelona)

En el año 2007, el Grupo de Expertos sobre la Sexualización de las Niñas y las Jóvenes de la Asociación Americana de Psicología de los EE.UU. lanzaron un inquietante informe que alarmaba de una sexualización creciente con importantes efectos negativos. Nada ha cambiado, todo lo contrario, el fenómeno sigue exponencialmente aumentando. Se considera sexualización cuando: 1) el valor de una persona se calibra en función del atractivo y potencial sexual, excluyendo todo lo demás; 2) ese atractivo está ligado únicamente al aspecto físico y es sinónimo de sexy; 3) se otorga a alguien la función de "objeto sexual" desconsiderándola como persona independiente y capaz de tomar decisiones; y 4) se impone un uso sexual inapropiado, hecho especialmente grave en los menores de edad.

Todo el mundo puede ser sexualizado, pero cuando son los menores los imbuidos a una sexualidad adulta y hasta convencidos de que el principal objetivo en la vida es desarrollar una imagen y una conducta con altas dosis de sexualidad, se está "maltratando" su desarrollo e instruyendo falsamente sobre una libertad de decisión todavía incipiente y una falta de la información sexual adecuada.

Las fuentes de sexualización actual provienen prácticamente de todas partes, especialmente de los medios de comunicación. De todos sin excepción: televisión, vídeoclips, letras de las canciones, películas, series, revistas, publicidad, deporte, vídeojuegos, internet, personajes de moda, etc. Pero también de los padres, la escuela, los amigos, la moda o los juguetes. Todos sexualizan a la mujer, principal género objetivo, aunque los niños tampoco se libran. Y una vez iniciada, la autosexualización sigue moldeando la autoimagen que se forman de sí mismas las niñas, las prepúberes y las adolescentes. A nadie debe sorprenderle que el interés por los estudios decaiga o que la salud mental se vea afectada. Triunfo social deviene igual a ser físicamente muy sexys y comportarse como tal.

En una carta reciente que he recibido del escritor Rafael Sánchez Ferlosio, sensible desde hace años a este tema, me comentaba que en Castilla y León existe incluso el término menoreros para hacer referencia a los "perseguidores de menores", individuos que buscan introducir a los niños y jóvenes en una sexualidad anómala cada vez más precozmente. Y se sorprendía, con razón, de que ningún sector de la sociedad reparase en ese fenómeno y lo desaprobara con contundencia. ¿La asunción de que el atractivo físico y el "disfraz" de sexualidad a llevar por todas partes es tan grande que nadie se da cuenta?



Las consecuencias de la sexualización son siempre dañinas e influyentes sobre la vida de las chicas y por extensión, de todas las mujeres. Y por si fuera poco, cada vez antes y con menor edad reciben esa influencia. Estos días de vacaciones he estado con mis hijos mirando a ratos la televisión. Les he pedido que me dijeran qué series o dibujos animados miran o ven y comentan con sus amigos. Sabía que había algunos programas, series sobre todo, con altas dosis de "sexualización precoz" como Hannah Montana. Pero lo que no sabía era que prácticamente todas, incluso las dirigidas a niños pequeños, contenían diálogos e imágenes que destacaban la importancia del atractivo físico y la presexualidad con todo lo que lleva asociado (lujo, belleza, descrédito a quien no los tiene, amores precoces, etc.) como aspectos primordiales de los guiones. La verdad es que he quedado "afectada" de tal magnitud de "porquería televisiva" adolescente.

La salud mental (trastornos alimentarios, de personalidad, de autoimagen, ansiedad y depresión, etc.) y física, el desarrollo de una sexualidad sana y realista, y las actitudes y creencias sobre la feminidad y el sexo, acaban convergiendo en que el valor de una mujer está vinculado a su atractivo físico. Ante la "auto-objetificación sexual" difícilmente acceden otros intereses. Pensar sobre el propio cuerpo y compararse continuamente con los ideales sexuales culturalmente establecidos disminuye el rendimiento intelectual y distorsiona claramente las motivaciones y los procesos emocionales.


El efecto dañino de la sexualización en la mujer joven se prolonga en la etapa adulta y se extiende a los chicos, a los hombres adultos y a toda la sociedad. El hombre puede creer que sólo es una buena pareja aquella que cumple con los estereotipos sexuales "aceptados". La mujer adulta puede pasarse la vida intentando parecer siempre joven y sufriendo por ello. Y en las sociedades sexualizadas aumenta el sexismo, disminuye el interés de las mujeres por profesiones científicas, de ingeniería o tecnología y aumentan las conductas de violencia sexual y la demanda de pornografía infantil.

Las alarmas y recomendaciones del informe comentado al inicio provienen de expertos sin intención moralista, religiosa o feminista. No comportan retroceder en la libertad sexual ni en su información, sino todo lo contrario, tratan de insistir en aquello que es fuente de seguros problemas. Además esa "sexualización precoz" no facilita el disfrutar del sexo posteriormente de manera sana y libre. Querer ser muy sexy no va asociado con una buena práctica sexual ni con una libertad para ejercerla sanamente y con madurez.

Hay estrategias para minimizar la influencia de los medios sobre la sexualidad insana pero la sociedad debe querer imponerlas y proponerse abandonar ganar dinero a través de ellas. ¿Quiere?


domingo, 6 de septiembre de 2009

CONOCIMIENTO DEL MEDIO. UNIDAD 4: REPRODUCCIÓN HUMANA Y EDUCACIÓN EN EL AMOR


JÄRGLASTE SAAMINE JA ARMASTUS

4. klass MONTEAGUDO KOLLEDZ (Murcia, Hispaania)

ÕPILASE TÖÖJUHEND

4. PEATÜKI KOHTA

(Algkooli 4. klassi õpilaste vanemate jaoks. Kodutöö, mida valmistatakse ette koos

vanematega. Soovitame, et valmistate selle esmalt ise ette.)

Peatükk 4: JÄRGLASTE SAAMINE JA ARMASTUS

ÕPILANE NR: KUUPÄEV: _______________

NÄITA SEDA JUHENDIT OMA VANEMATELE, ET NAD SEDA LOEKSID!

LOE SEDA TEKSTI OMA VANEMATEGA KOOS, KÕVA HÄÄLEGA

Enne sinu sündi otsustasid sinu vanemad oma elu jagada ning perekonna luua. Tänu sellele, et

nemad üksteist armastasid, saad sina olla siin ja neid lehti lugeda. Sinu vanemad on sinu elu

peategelased. Seepärast, isegi kui on tähtis, et Monteagudo Kolledzis sulle järglaste saamise

kohta teadmisi antakse, on veelgi olulisem, et seda peatükki õpetaks sulle kõigepealt sinu ema

ja isa. Sa pead teadma, et sinu ema ja isa teavad seksuaalsuse kohta rohkem kui ükskoik

milline kooliõpetaja. Tead, miks? Sest nemad seletavad sulle seda kõige õigemast

vaatepunktist: inimliku armastuse vaatepunktist. Võib-olla teab hr Salvador rohkem

definitsioone ning omab palju teadmisi, mis on pärit raamatutest, ent see ei tähenda midagi.

Just sinu vanemad teavad järglaste saamisest kõike. Samuti on neil hea meel sulle seda

rääkida, sest nemad on sinu põhilised kasvatajad.

Sa võid küsida, mis on see, mida nemad teavad ja mida õpetaja ei tea. Nemad seletavad sulle,

kuidas nad üksteist armastasid päeval, kui teadsid, et saavad nii toreda lapse nagu sina, ema

rõõm, teades, et ta ootab last, esimesed visiidid günekoloogi juurde, hool, millega ema sind 9

kuu vältel kaitses, päev, mil ema läks haiglasse, esimene kord, kui isa sinu nägu nägi... Arvad,

et hr Salvador teab rohkem kui sinu vanemad? Eksid.

Mõned lapsed arvavad, et kui nad oma vanematelt selle teema kohta küsivad, siis saavad nad

vihaseks... ja nad eksivad väga. On muidugi neid vanemaid, kes on veendunud, et kõike, mis

puutub seksuaalsusesse, peab õppima sõpradelt, tänavalt ja telekast, sest ema ja isaga

rääkimine valmistaks neile piinlikkust. Teised arvavad, et teevad sellest rääkides halba, olles

veendunud, et tegemist on räpase teemaga ning eksivad rängalt, sest inimese seksuaalsus on

imeline mitmel põhjusel: tänu sellele näitavad su vanemad oma hoolimist; tänu sellele oled

sina sündinud. Mõtle sellele, et on tähtis, et Jumal tegi inimeste armastuse nii tähtsaks nagu

sakramendi. Selle kaudu aitavad sinu vanemad Jumalat loomise protsessis.

Kõik see, mida ma sulle just kirjutasin, ning kuna tegemist on tähtsa teemaga, soovitan sul

selle oppetüki ette valmistada koos vanematega (võimaluse korral isaga). Otsi sobiv moment,

mil miski teid ei sega ning kui teil on aega. Ära küsi seda emalt siis, kui olete poes või isalt, kui

ta parasjagu autot pargib. Loe seda juhendit oma vanematele kõva häälega ette.

Hästi, aitab rääkimisest, asume tööle.

1. Miks oleme pealkirja laiendanud? Küsi seda vanematelt ja kirjuta vastus üles.

2. Kas sinu vanemad on sulle sinu sünnist rääkinud? Tee sellest viierealine kokkuvõte.

3. Mis on seksuaalsus? Loe alljärgnevat definitsiooni ja seleta seda oma vanemate abiga.

Seksuaalsus ei puuduta vaid bioloogilist poolt (keha, suguorganeid), vaid sellel on seos ka

teiste inimese aspektidega: kiindumusega, võimega armastada ning järglasi saada, erineva

loomupärase olemusega (olla mees või naine), suhetega teistega, tunnetega, väljendusega

ning armastuse kogemisega.

4. Võta raamat ja palu, et su vanemad selgitaksid sulle iga raamatus olevat joonist ja fotot.

Püüa kõik meelde jätta.

5. Lk 55 olev joonis seletab viljastamist. Enne loe seda teksti.

“Selleks, et vanemad saaksid lapse, peavad nende kehad ühinema. Emal on organ nimega

tupp (vagiina), kuhu isa peab panema seemne, mille nimi on spermatosoid. Tupest väljub

samuti sünnihetkel laps. Spermatosoid tuleb läbi isa peenise ning asetub tuppe. Seejärel

ühineb see munarakuga (seda nimetatakse viljastamiseks) ning see on uue elu algus.

Viljastatud munarakk, mida nimetatakse sügoodiks, asub kotitaolise asja sees, mis samuti

ema sees on ning mida nimetatakse üsaks ehk emakaks. Seal on laps nagu hällis 9 kuud.”

6. Millised on niisiis rakud, mis osalevad viljastamises? Kirjelda neid.

7. Kirjelda munarakkude ja munandite funktsiooni.

8. Kuidas nimetatakse esimest rakku, mis moodustub pärast viljastumist?

9. Milline on spermatosoidide tee alates sellest hetkekst, mil nad sisenevad tuppe kuni selle

hetkeni, mil toimub viljastamine?

Siiani oleme näinud, kuidas toimub viljastamine. Oled ehk aru saanud, kui hea on see, kui

sellest räägivad vanemad, kuna nad ei anna sulle ainult bioloogilist infot mehe ja naise

suguorganite kohta ning nende funktsiooni kohta ning selle kohta, kust on pärit inimolend, või

kuidas ta sünnib, vaid nad seletavad sulle seda alati armastuse vaatepunktist, kiindumusest,

õrnusest ning oma unistustest seoses sinuga.

10. Tee naise suguelundkonnast skeem ning nimeta selle osi.

11. Tee ära ülesanne 1 lk 64.

12. Tee ära ülesanne 7 lk 65.

13. Kuidas kutsutakse inimembrüot alates kolmandast kuust?

14. Kui kaua kestab naise rasedus? Kustkaudu väljub loode emakast? Loe teksti ja vasta.

“Jumal on loonud naise kehas erilise organi, mida nimetatakse tupeks ning millel on elastne

nahk. Sellel organil on avaus, mis avaneb sünnihetkel aeglaselt ja õrnalt. Lapsed väljuvad selle

kaudu. Nii nagu pea tuleks välja veniva kaelusega kampsunist; see laieneb niipalju, et pea

tuleb välja ning siis tõmbub uuesti kokku. Emadel on sünnitusel valud, ent nad kannatavad

neid siiski rõõmuga, kuna armastavad väga oma lapsi.”

15. Mis on menstruatsioon? Räägi emaga.

16. Tee elu arengu erinevatest etappidest skeem, nimetades kõiki etappe ning aastaid, mida

need puudutavad.

17. Tee ära ülesanne 8 lk 65.

18. Millal algab munarakkude ja spermatosoidide areng? Küsi seda oma vanematelt ning lase

neil seletada muutuseid, mida keha teismeliseeas läbi teeb.

19. Tee joonis uue inimolendi arengu kohta alates viljastumisest sünnini (joonis lk 64).

20. Tee ära üesanne 4 lk 64.

21. Räägi oma vanematega, et nad seletaksid sulle abielu ja truuduse mõttest, armastusest

laste vastu...


Jesús con los paganos.

También los perrillos comen de las migajas que caen de la mesa (Mt 15,21-28) 20º domingo del Tiempo ordinario – A . Evangelio 21  ...